Jacek z Polski Jacek z Polski
206
BLOG

Czy PO ma w ogóle jakiś program gospodarczy ?

Jacek z Polski Jacek z Polski Polityka Obserwuj notkę 2

Z powodów o jakich napiszę poniżej postanowiłem ostatnio przeanalizować program gospodarczy Platformy Obywatelskiej. Myślałem, że będzie to łatwe - wystarczy wejść na stronę internetową PO, ściągnąć go i poddać „intelektualnej obróbce”.  Srogo się jednak zawiodłem.

 Wybrałem (przynajmniej na początek)  program gospodarczy, gdyż z racji mojej działalności zawodowej trochę (a może nawet nieźle) znam się na finansach, zarządzaniu, rozumiem bardzo dobrze problemy przedsiębiorców zarówno tych na poziomie wielkich międzynarodowych korporacji jak i małych i średnich polskich firm.

Dokładnie rzecz biorąc, postanowiłem przeanalizować programy wszystkich partii , które mają jakiekolwiek szansę na znalezienia się w Sejmie, ale chciałem zacząć od PO jako partii o największym na tę chwilę poparciu.

Na stronie PO żadnego programu nie znalazłem !!!

 Wpisałem w dostępnej na tej stronie wyszukiwarce słowo „program” –  i nic ! Nie odpuściłem. W googlach wpisałem frazę „Platforma Obywatelska program” – na pierwszym miejscu pojawiła się strona Wikipedii a na pozycji 8 program tej partii podpisany jeszcze przez Panów:  Donalda Tuska, Macieja Płażyńskiego i Andrzeja Olechowskiego.  Współczesnego przekazu brak – może nieumiejętnie szukałem?

Tu już odpuściłem i pomyślałem sobie – najprościej będzie zapytać. Może ktoś z grona blogerów Salonu 24 (np. zwolenników PO) pomoże mi znaleźć taki program? Byłbym wdzięczny. Ze swojej strony mogę obiecać,  że poświęcę trochę czasu na rzeczową i uczciwą jego analizę. Chodzi mi głównie o propozycje rozwiązań dotyczących zatrzymania (redukcji?) długu publicznego, reformy podatków, systemu ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych oraz wzrostu gospodarczego, w tym wsparcia dla przedsiębiorstw kreujących ten wzrost. Chętnie także zapoznam  się z propozycjami dotyczącymi poprawy efektywności przedsiębiorstw z udziałem Skarbu Państwa, choćby w tak ważnych branżach jak energetyka czy infrastruktura oraz z  propozycjami poprawy efektywności służby zdrowia (zarządzanie, koszty).

Przy okazji  – proszę także zwolenników innych partii o namiary, gdzie mogę znaleźć ich programy w wyżej nakreślonym zakresie. Oczywiście nie chodzi mi o teksty propagandowe, a o konkretne rozwiązania – z liczbami, może nawet projektami ustaw. 

Dlaczego szukam tych programów? Zbliżają się wybory. Nie ukrywam, że od dłuższego czasu polityczna aktywność tuzów polskiego życia politycznego mnie po prostu denerwuje. Jednak z powodu, iż nie zamierzam opuścić Polski, będę raczej musiał na kogoś zagłosować. Nie jest to dzisiaj pewne, być może pierwszy raz w życiu nie pójdę na wybory, ale to jeszcze nie zdecydowane, w końcu to MÓJ KRAJ (nota bene jeden, bez podziału na „dwie Polski „).  Jestem raczej z krwi i kości realistą, więc mój wybór może być niestety tylko wyborem „mniejszego zła” – wszystkim partiom daleko od mojego ideału . Zresztą co tam ideału – chciałbym chociaż zagłosować bez poczucia winy, że to zrobiłem !

Intuicyjnie czuję, że mój problem jest problemem wielu tysięcy Polaków, choć z różnych powodów moje kryteria wyborów będą delikatnie mówiąc niepopularne.  Chciałbym swoje decyzje oprzeć nie na emocjach, nie na poddaniu się takiej czy innej propagandzie partyjnej a na analizie programów. Śmieszne prawda? W zasadzie na analizie części programów, które mogę rzeczowo ocenić ze względu na swoje kompetencje czy doświadczenie życiowe. Na początek chciałbym zacząć od analizy programów gospodarczych – w końcu niewątpliwie to one wpływają chyba w największym stopniu na codzienny byt i samopoczucie większości Polaków.  Igor Janke nie tak dawno w jednym ze swoich wpisów „ Co zrobić by zatrzymać katastrofę finansów” zadał podobne pytanie. Moja prośba jest niejako jego kontynuacją, weryfikacją tego co mają w tej kwestii do powiedzenia politycy, którzy będą o tym świadomie czy nie decydować . 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka